Letenky na Bali zadarmo?

Poviete si, že to nie je možné? Omyl. Mne sa to stalo hneď dva krát za sebou. Náhoda? Alebo šťastie?

Začnem od začiatku. Kúpili sme si letenky z Budapešti do Kuala Lumpur s prestupom v Istanbule- Turkish airilines.

Tip na letenky uverejnili chlapci z Letenky za babku. Jedna stála 400 €- pre 4 člennú rodinu 1600 €. Odtiaľ sme leteli jednosmerne s Malindo Air do Denpasaru na Bali (letenky aj s batožinou nás vyšli 120 € pre 4 osoby ), kde sme strávili skoro tri týždne. Okrem samotného ostrova Bali sme boli aj na Gili Meno a Lomboku. 

Spiatočnú cestu sme leteli z letiska na ostrove Lombok s leteckou spoločnosťou Air Asia. Tieto letenky nás stáli 180 € za 4 osoby aj s check-in batožinou. Priemerne nás teda vyšla letenka z Budapešť- Bali a späť 475 € na osobu. Takúto priaznivú cenu letenky viete dosiahnuť väčšinou pri plánovaní dovolenky dostatočne vopred.

Pýtate sa, ako to zadarmo?

Jednoducho. Keď sme sa vracali z dovolenky domov, pri check-in v Kuala Lumpur nás pani za prepážkou požiadala, či by sme neprenechali naše miesta v lietadle pre niekoho, koho potrebujú súrne prepraviť do Európy. Asi dva dni dozadu sa im totiž pokazilo lietadlo a keďže nemali náhradné, museli zrušiť celý let.

Na letisku zostali všetci cestujúci z toho letu. Keďže všetky nasledujúce lety boli skoro plne obsadené, museli daných cestujúcich ubytovať v Kuala Lumpur. Každý deň doobsadili voľné miesta v lietadle, ktoré letelo podľa letového poriadku. Lenže prepraviť niekoľko sto ľudí navyše nie je také jednoduché- v lietadlách nebolo toľko voľných miest.

A tak pri check-in sa pýtali všetkých pasažierov, či by neprenechali svoje miesto v lietadle niekomu, kto tam už čaká jeden deň.

Viete si predstaviť tie reakcie ľudí?

Niektorí nechápali, čo od nich chcú. Niektorí nerozumeli dobre anglicky. Niektorí hneď odmietli. Niektorí súhlasili.

Možno by som odmietla aj ja, keby sa mi 5 mesiacov predtým nestala podobná vec. Takže som už vedela, že zrušený alebo meškajúci let nemusí byť vždy iba katastrofa. Niekedy je to dokonca výhra.

Čo bolo ďalej?

Pri check-in sme súhlasili, že prenecháme naše 4 miesta v lietadle niekomu inému. Ako kompenzáciu nám letecká spoločnosť poskytla komplet servis. Počkali sme, kým všetci cestujúci nastúpia do lietadla. Zostali sme skupinka asi 20 ľudí bokom- teda všetci tí, ktorí sme sa vzdali svojich miest.

Samozrejme sa rozprúdila búrlivá debata, čo bude ďalej. Tým, čo nevedeli veľmi dobre anglicky pomohli ostatní spolucestujúci – takže nemusíte sa obávať jazykovej bariéry. Vždy sa to nejako vyrieši, vždy je nablízku niekto, kto pomôže. Ak neovládate jazyk, je veľmi dobré mať v mobile aplikáciu anglicko- slovenského slovníka. Píšem o nich v e-Booku, ktorý si môžete zdarma stiahnuť tu. A keď zlyhá úplne všetko, máme predsa na dohovorenie ruky a nohy.

Prišiel zamestnanec letiska a takisto zamestnanec leteckej spoločnosti. Zozbierali pasy – priznám sa, že v tej chvíli mi nebolo všetko jedno. Dať v cudzine pas z ruky? Po chvíli nám ich však vrátili aj s potvrdením, že sme sa vzdali miest a podľa NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY č. 261/2004 máme nárok na odškodné vo výške 600 € na osobu (suma závisí  od vzdialenosti a doby meškania, podrobne sa tejto téme venujem v pripravovanom e-booku) . Jupí, na celú rodinu 2400€. Pamätáte sa, koľko stála letenka na osobu? Presne 475 €. Tak to už sa oplatí, nie?

Koniec príbehu? Ešte ani zďaleka nie.

V takomto prípade je letecká spoločnosť povinná sa o Vás postarať. To znamená, že nám zabezpečila presun do hotela, zaplatila hotelové ubytovanie- no poviem vám, v tom hoteli by som si izbu nechcela platiť sama. Nádherný 4,5 hviezdičkový hotel s plnou penziou, všetkými službami ako je bazén, fitness, vodič na odvoz z a do obchodného centra. Ponúkli nám takisto výlet v Kuala Lumpur. Všetko samozrejme grátis.

Hotel Marriott

Zostali sme tam 24 hodín, počas ktorých sme stihli ísť na okruh formule F1 Sepang a videli sme tréning formule- síce nie F1 , ale aj tak to bol zážitok.

Sepang - okruh F Malajzia

Keďže sme nemali vymenené malajzijské ringgity, použili sme na prepravu aplikáciu Uber. Výhody tejto aplikácie a jej použitie popisujem v e- Booku zdarma. Okrem toho sme stihli aj krátke nákupy, vyskúšali sme bazén, deti fitko. Večer sme sa navečerali, ochutnali ustrice, homáre a iné morské aj nemorské príšerky a nastúpili do taxíka, ktorý nám letecká spoločnosť zabezpečila.

Pri check-in nás opäť čakal zástupca leteckej spoločnosti, ktorý vybavil prednostne všetky formality a poprial nám šťastný let domov.

Po prílete nás čakala už iba jedna milá povinnosť- nahlásiť udalosť a odovzdať fotokópiu pasov a potvrdenie, ktoré sme dostali v KL pracovníkovi leteckej spoločnosti na letisku v Budapešti. Každá spoločnosť tam má svoju kanceláriu označenú logom, takže nie je problém to nájsť. O niekoľko dní sa nám mailom ozvali, poslali sme im číslo účtu, kde majú peniaze poslať, a o niekoľko ďalších dní sme mali peniaze na účte.

Čo sme s nimi urobili? No predsa kúpili ďalšie letenky, tentokrát na Nový Zéland.

Moja rada na záver

  • Ak sa vám stane niečo podobné ako nám a nemáte nejaké neodkladné povinnosti pre ktoré sa musíte čo najskôr vrátiť domov, nikdy neodmietnite takúto ponuku. Okrem toho, že sa vám vráti podstatná časť financií za dovolenku, môžete spoznať aj nové miesto bez toho, aby vás to stálo čo len jedno euro.
  • Všetky doklady, ktoré dostanete na vybavenie finančnej kompenzácie si predtým, ako ich odovzdáte skopírujte. Ak nemáte možnosť, odfoťte si to aspoň na mobil.

Ak sa vám článok páčil, budem rada ak sa pridáte ku komunite cestovateľov tým, že dáte LIKE na Cestujeme za zážitkami. Potom vám už neuniknú ďalšie články, ktoré budem publikovať.

Všetky moje znalosti a skúsenosti, ktoré som využila pri organizácii nielen tohoto výletu ale aj pri ďalších dovolenkách som spísala a vytvorila Prvú online školu cestovania. Pre tých, ktorí sa príliš nekamarádia s počítačom a veta „veď si stiahni apku a založ si účet“ je španielska dedina, online kurz je doplnený o videonávody a fotonávody. A podľa nich zvládne dovolenkovať a šetriť peniaze naozaj každý. Okrem iného v ňom nájdete aj zľavové kódy na ubytovanie, ktoré môžete využiť už pri vašej ďalšej dovolenke.

Gabika Remšíková

Som obyčajná zamestnaná žena, manželka a matka dvoch puberťákov. Okrem svojej rodiny milujem cestovanie a objavovanie nových krajín. Už niekoľko rokov cestujem tak často, ako sa dá. Teda vždy, keď mi to čas a financie dovolia. Počas týchto rokov som sa naučila MAŤ čas a MAŤ financie. Chcem vás inšpirovať a ukázať vám, ako na to. Ako spoznávať svet a nezruinovať pri tom svoj rodinný rozpočet. Niečo o mne a mojej cestovateľskej rodine si môžete prečítať tu>>>> SOM AUTORKA E-BOOKOV, CESTOPISOV A ONLINE KURZOV: všetko nájdete tu >>

Tento článok má 14 komentárou

  1. To je moc zajímavý! Budu si to pamatovat 😉 Díky

    1. Dúfam, že ti to niekedy pomôže😊

  2. Super, díky za článek, už jsem se s tím také párkrát setkala (i mezi kamarády), je to prima kompenzace:-)

    1. To áno, aj my sme sa potešili. Mohlo by to byť aj častejšie😉

  3. Wow, tak to se fakt vyplatí. Budu si to pamatovat a co nejdřív to zkusím využít

    1. Prajem ti, aby sa ti to čo najskôr podarilo.

  4. Gabi, svelý článok 🙂

  5. Tak v tomto hotelu jsme skončili v Kuala Lumpur taky, když z Nového Zélandu neletělo letadlo a dali nám jiné, které nenavazovalo po přestupu dál. Takže meškající lety apod. vůbec neodmítám :)) Užívám si to naopak a rozumím ti, jak vám to vyhovovalo :)) ? Měj se a další skvělé zážitky přeje travel blogerka Hanča

  6. Dobra den, kompenzaciu nedostanete na vsetky lety, nariadenie sa vztahuje na: lety v rámci EÚ,lety z EÚ letísk do tretích krajín, lety z tretích krajín do EÚ, ak cestujúcich prepravoval letecký dopravca, ktorý má sídlo v EÚ.
    Meskal nam let 6 hodin z Kataru do Viedne, ale kedze prepravca Quatar Airways ma sidlo mimo EU, ziadna kompenzacia nebola.
    Zvazte ci neupresnit informaciu v clanku, lebo ak na zaklade Vasej rady ostanem dakde visiet s ChinaAir a potom nic nedostanem, asi nebudem uplne spokojna.

    1. Dobrý deň, v článku je opísaná konkrétna situácia, s uvedením konkrétnych miest príletu a odletu. Ak zostanete visieť niekde s Air China a nedostanete kompenzáciu, myslím si, že to nebude chyba tohoto článku. Takisto je v článku uvedené, podľa akého nariadenia bola kompenzácia vyplatená, takže je na každom cestovateľovi, aby si v prípade potreby presne pozrel, či sa na neho kompenzácia vzťahuje alebo nie. Mne meškal let z Budapešti do Kapského mesta, letela som s Emirates – teda sídlo spoločnosti je takisto mimo EÚ a kompenzáciu 600 € som dostala.

      1. dobry den, ja som si len dovolila podotknut, ze informacia, ktoru podavate nie je kompletna, miesta odletu a priletu nestacia na to aby ste dostali kompenzaciu. funguje to nasledovne:
        – lety vramci EU (tj vsetky, hocijaky prepravca)
        – lety z EU do trench krajin (tj vsetky, hocijaky prepravca – to bol Vas pripad s Emirates z Budapesti)
        – lety z tretich krajin do EU v pripade, ak je to dopravca so sidlom EU (tj Vy ste z Kuala Lumpur museli mat prepravcu z EU, my z Kataru sme nemali).

        A ano, ak ostanem niekde visiet a nedostanem kompenzaciu, nebude to chyba clanku. Ale zaroven v zavere clanku mate odporucanie „Ak sa vám stane niečo podobné ako nám a nemáte nejaké neodkladné povinnosti pre ktoré sa musíte čo najskôr vrátiť domov, nikdy neodmietnite takúto ponuku. Okrem toho, že sa vám vráti podstatná časť financií za dovolenku, môžete spoznať aj nové miesto bez toho, aby vás to stálo čo len jedno euro.“ – podstatna cast financii za dovolenku sa nemusi vobec vratit (ak dopravca nie je z EU, alebo nebodaj ak by to bol Vas prvy let Bali – Kuala Lumpur, lebo to nie je v EU).
        Pekny den a vela stastnych letov a usetrenych eur.

        1. To je v poriadku, ja si naopak myslím, že informácia je kompletná, nakoľko je jasne uvedené, na základe akého nariadenia (uviedla som presné číslo nariadenia aj rok jeho vydania) je kompenzácia vyplatená. Predpokladám, že všetci vedia googliť a podstata tohoto článku je niečo úplne iné, ako prepísať slovo od slova znenie nariadenia😊.

Pridaj komentár

Close Menu

Pokračovaním v návšteve tejto stránky súhlasíte s používaním súborov cookie. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this. https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Close